Allt på plats


Igår var det tomt här hemma må ni tro. Vi som brukar försöka ha barnvakt typ en gång i månaden har nog inte haft det sedan årsskiftet. Men igår var det dags igen. Killarna sov hos kusinerna och om de var peppade innan? De packade sina övernattningsväskor och spraaang till bilen. Väl på plats var de först lite ängsliga när de insåg att vi skulle gå men det släppte och till slut tjoade de glatt ”hej dååååå”. Idag ville de inte åka hem och J sa att han ville tillbaka typ tre gånger innan vi hunnit 1 km. Tror nog att storkusinerna hade kul de också. Fick kort under kvällen där T hade somnat i Ts famn. Gulligt 😍

Som vanligt var det skönt men tomt. Trots att jag vet att de inte är hemma lyssnar jag efter deras ljud och tror till och med att jag hör dem grymta i sömnen. De saknas mig men saknaden är lätt att ta eftersom jag vet att de har så kul och är i trygga händer. Och det är tacksant att få en kväll bara vi två, jag och mannen. Vi lämnade ganska sent och hämtade ganska tidigt och gjorde inget avancerat. Åt i soffan och klämde tre avsnitt av Shameless på kvällen. Och så Vasaloppet imorse. Målgången såg vi hos kusinerna. Nu på eftermiddagen blev det massa mys och jag hoppas på en harmonisk vecka. 

Om -Jenny-

Mitt I livet. Man och två barn. Älskar böcker. Köper och säljer Lola. Funderar. Tycker till. Jobbar. Är. Lever. Visa alla inlägg av -Jenny-

2 responses to “Allt på plats

Lämna en kommentar