Ett dygn i hufvudstaden

Jodå. Vi har haft barnvakt. Igen. I ett och ett halvt dygn har det bara varit vi, jag och pojkvännen. (Knäppt det låter med pojkvän förresten. Barnsligt. Jag brukar nog säga ”min sambo” eller ”mannen” när jag pratar om honom. Eller R. Det låter mer vuxet på något sätt.) Den här gången tog vi tåget till Stockholm. 

Eftersom vi gillar graffiti styrde vi kosan mot snösätra industriområde så fort vi checkat in på hotellet och ätit lunch eftersom jag snokat upp att det skulle vara bra. 

Industriområdet låg ute i ingenstans i en förort och bestod av en grusig, sandig gata med byggnader på båda sidor. Och typ allt var täckt av graffiti. Och alltså. Nu är vi nog lite kräsna men det var inte wow utan ”bara” okej. Det var kul att vara där eftersom det var det största vi sett i Sverige men kvalitén var det lite si och så med. Det var inte så många av konstverken som var riktigt snygga. Inte så många som kommer att hamna i ram hemma hos oss. Menmen. Vi var där. 

Sedan strosade vi runt i stan lite. Flöjtade som vi kallar det. Var i gamla stan och på Djurgården. Och vi är överens. Göteborg är hemma för oss så vi gillar västkusten bäst. Och även om Stockholm är vackert så ääääälskar vi det inte. Det är ingen favoritstad som vi längtar tillbaka till, inte alls som Gotland. Eller Malmö. Det känns så stressat och opersonligt och stort. Ändå vill vi tillbaka med killarna om något/några år, hehe. Jaja….

En sak som jag däremot blev kär i med Stockholm var alla alléerna i ”innerstaden”. Jag äääälskar alléer. Tycker att det är jättevackert. Middag åt vi på Flippin’ burgers vid Odenplan. Det var riktigt gött. 

Typiskt bra saker med att komma bort är dels att få tillsammanstid som par och dels att få längta efter småttingarna. Men allra bäst är att inte behöva passa tider och planera hela dagen. Bara få vara. Slippa tänka på blöjbyten, mattider eller sovtider. Slippa planera. Slippa anpassa sig. 

Nu är vi hemma igen. Och killarna hade haft det hur bra som helst. Som vanligt….

Om -Jenny-

Mitt I livet. Man och två barn. Älskar böcker. Köper och säljer Lola. Funderar. Tycker till. Jobbar. Är. Lever. Visa alla inlägg av -Jenny-

Lämna en kommentar