Bebiskläder i storlek 50-68



Jag veeet. Han har rivit sig på kinden. Egentligen tycker inte jag att bebis-bebisar är så gulliga. Och då tänker jag på de första veckorna innan de blivit lite runda och fått ett riktigt utseende. Men jag tycker ju att min bebis är finast i världen ändå! 😍

Om det är något jag önskat att jag vetat och gjort annorlunda innan vi fick Mini så är det att inte köpa ”onödiga” kläder i de minsta storlekarna. Idag har Micro på sig en overall/one-piece från Newbie. Jag tycker egentligen att den är hur fin som helst. Men den är så himla opraktisk! Vad gör man med huvan? Han ligger ju ner nästan hela tiden så att ha den hängnde blir knöligt under axlarna och att ha den på känns lite knepigt och varmt inomhus. Jag viiiiiill använda den oftare men ångrar mig när jag gör det hur fin den än är eftersom den inte känns så skön för honom att ha på sig. Vi har sparat alla kläder från Mini till Micro och vissa grejer var helt klart felköp som jag bara använder sporadiskt för att de inte passar bra på en liten bebis (men jag vill ändå använda alla grejer minst en gång). Exempel på plagg som kanske inte är ultimata:

  • Overaller/one-pieces – det blir som sagt knöligt med huvan tycker jag och ofta är det inte lika djup dragkedja som på pyjamasar så då blir det bökigt att byta blöja eller kolla om bebisen bajsar när man ska bända ut benen om man inte vill klä av bebisen helt.
  • Vanlig tröja/t-shirt – den knövlar bara ihop sig när man lyfter bebisen och det gör man ju rätt många gånger på en dag. Den sitter helt enkelt inte snyggt och kommer inte till sin rätt. Det finns många set med byxa och tröja med det är bättre att köpa separata delar istället och skippa tröjan och ta en vanlig body.
  • Munkjacka – den har huva precis som overaller har plus att den är som en tröja och bara åker upp i armhålan. Sämsta bebisplagget. 
  • Hängslebyxor. Inte så farligt opraktiskt men min åsikt är att det blir obekvämt för bebisen när man byter blöja om man knäpper upp knapparna och korvar ihop den under ryggen. Och med upp till 10 blöjbyten på en dag beroende på vilken typ av unge man har blir det obekvämt för den lilla. 

Om jag hade köpt en helt ny bebisgarderob hade jag ”bara” satsat på tre plagg. Omlottbodys som är lätta att sätta på en liten kropp, byxor och pyjamasar. Pyjamasarna ska inte ha fot, och gärna dragkedja även om knappar funkar. Sedan behövs lite strumpor och dregglisar också och sedan är det klart. 😉



Man blir trött när morsan håller på och fotar hela tiden….

Om -Jenny-

Mitt I livet. Man och två barn. Älskar böcker. Köper och säljer Lola. Funderar. Tycker till. Jobbar. Är. Lever. Visa alla inlägg av -Jenny-

2 responses to “Bebiskläder i storlek 50-68

Lämna en kommentar