Bok – Hennes iskalla ögon (⭐️⭐️⭐️)

Ujujujuj, vilket läsflyt jag är inne i. Njuter så länge det varar men konstaterar att när jag läser deckare av välkända författare läser jag på i bra tempo. Carin Gerhardsen är nämligen en bekanting. ”Hennes iskalla ögon” är den sjätte boken i hammarbyserien och jag har läst de fem tidigare. Gerhardsen är bra men jag tycker nog att hennes böcker har tappat lite nu på slutet. De tre första i serien var fantastiska, de tre senaste ”bara” okej.

Hur som helst. I boken försvinner två kvinnor spårlöst. En ung kvinna efter en festnatt och en äldre kvinna efter att ha åkt hem sjuk från jobbet. När Conny Sjöberg och hans kollegor börjar nysta i fallen rörs både det ena och det andra upp. Helt okej bok men inte fantastisk. Helt okej handling och upplösning men inte den där riktiga bladvändaren. Helt okej med andra ord men boken har inte det lilla extra. Gillar man Gerhardsen blir man inte besviken men man blir inte helt begeistrad heller. En lagom deckare helt enkelt.

20140622-215909-79149295.jpg

Om -Jenny-

Mitt I livet. Man och två barn. Älskar böcker. Köper och säljer Lola. Funderar. Tycker till. Jobbar. Är. Lever. Visa alla inlägg av -Jenny-

Lämna en kommentar